dijous, 11 d’abril del 2019

Quarta sessió



Filosofia Llul·liana

     
     10-4-2019



Avui hem tingut mitja hora per poder fer el nostre treball. La Sara i jo em trobat molts articles sobre Llull, i del llibre Amic e amat. Amb aquesta informació hem començat a fer un escrit de les idees claus que ens semblaven interessants.

En aquesta sessió, he après que aquest llibre forma part de Blanquerna. Blanquerna és un llibre que està escrit en 5 parts, aquests parlen de la religió, del matrimoni, del clergat, del papat, i de la vida contemplativa. També he après que amic e amat es un llibre que està relacionat amb la vida medieval, la mística i la filosofia. Encara no sé quina és la finalitat del nostre versicle perquè encara no sé ven bé que vol dir, però tampoc ho em trobat.

Avui només hem treballat la Sara i jo, ja que la Laia era al taller de Fake News i en Dani i l'Emma estaven jugant tota l'estona, han estat xerrant tota l'hora, encara que l'Emma a vegades es concentrava pel que havia de fer però després es tornava a distreure.

Jo crec que avui en mereixo un 8, ja que avui he treballat molt i també he après moltíssim sobre Llull i amic e amat.



Amic e amat
Blanquerna

diumenge, 7 d’abril del 2019

Text argumentatiu




Text argumentatiu: EN RASCLET, Ocell de Foc


7-04-2019

Avui faig l'entrada de la setmanes que hem estat amb les dues Sares.
Aquesta activitat com van dir les Sares, l'havíem de fer en poc temps, ja que amb les sortides i activitats que hem dut a terme, no hem pogut fer les classes normals. Però, jo crec que encara que aquest període de temps hagi sigut curt, he aprés molt per exemple, jo he après com es fa un text argumentatiu i les seves parts, també he après a fer d'advocat i a tractar als altres de vos

En el meu grup, la classe que van deixar les Sares per treballar, vam posar-nos d'acord per dir qui feia cada cosa. A la  classe no vam poder acabar, així que aquella mateixa tarda ens vam connectar pel drive i vam acabar la feina. A mi m'ha agradat molt treballar amb la Camila, Rebeca i Iria perquè ens hem entès molt bé i hem pogut dur a terme una bona feina.

Jo crec que aquesta feina no és de 10 però pot ser que de 8 sí. L'inconvenient ha sigut la falta de temps però. Per cert,jo crec que la presa alguna vegada va bé per posar-nos les piles i no deixar-ho tot per l'últim moment.


dilluns, 25 de març del 2019

Tercera sessió



Tercera sessió

Filosofia Llul·liana

         15-03-2019


Avui hem seguit  buscant informació, encara que no ha sigut possible trobar-hi molta, ja que el wifi no anava bé. En aquesta sessió ens hem repartit la informació que ha de cercar cadascú, en el meu cas, m'ha tocat buscar quina és la relació que té Llull amb els secrets i també buscar informació dels franciscans i benedictins. He estat buscant però avui no he pogut treballar bé perquè he tingut el problema del wifi. Però he trobat que Llull va escriure un llibre sobre els secrets i que els franciscans i benedictins seguien una ordre, estaven sotmesos al poder de l'església, i normalment eren monjos o monjes,

Avui, he treballat, però no com m'agradaria perquè avui he estat una mica despistada però en general, la informació que havia de trobar la buscaré a casa perquè el wifi no va.



Segona sessió


Segona sessió

Filosofía Llul·liana

13-03-2019



En aquesta segona sessió hem creat el nostre prezzi. També hem començat a buscar una mica sobre els franciscans i benedictins, avui només hem dedicat la sessió per parlar de com podria ser el nostre article, el format, tipus de lletra, colors i el format. Els meus companys i jo hem après que els franciscans i els benedictins estaven relacionats amb l'església.

Benedictins








Franciscans

Primera sessió


 Primera sessió


 6-03-2019

Avui hem escollit el tema per poder començar a treballar, hem escollit el versicle del 8 de juny , i diu així:

"En els secrets de l'amic són revelats els secrets de l'amat, i en els secrets de l'amat són revelats els secrets de l'amic.




















En el nostre grup volem aprendre els secrets de la filosofia i com es relacionen amb els benedictins i els franciscans.

Avui m'he sentit emocionada perquè em començat un nou projecte, he pogut introduir-me en el món de Llull.

Finalment utilitzarem una presentació de Prezzi per dur a terme el nostre projecte.



dissabte, 2 de juny del 2018

L'arbre

Fa molt temps, en un caminet de Palou hi havia un arbre. Era preciós i gran i tothom qui passava per allà aprofitava per ruixar-lo. Cada cop es feia més gran i fort. La gent el cuidava molt ja que havia sobreviscut a tot, és per això que tothom se l’estimava.
Però una nit va haver una forta tempesta que va atemorir a tothom. Ningú es va atrevir a sortir de casa. Així que l’arbre es va quedar tot sol entre llamps i trons.

A la matinada següent quan el sol es va aixecar, una desgràcia va passar, l’arbre estava partit per la mitat amb un gran orifici a l’escorça. El pagès que sempre passava per regar-lo va tornar corrent assegurant que l’arbre estava endimoniat. El rumor es va estendre a la velocitat de la llum, tothom volia corroborar el rumor. Així que una matinada el poble va decidir enviar a un jove a aquell camí.
Quan el jove va arribar i es va apropar a l’arbre ,d’aquest va sortir una veu plena de rabia i histèria:
- Desgraciats! Mireu que m’heu fet! - Deia aquella veu. 
El jove no s’ho va pensar dues vegades i va sortir corrent.
Al arribar va confirmar el que tots esperaven. El rumor era cert, l’arbre tenia un dimoni dintre. Tots es van escandalitzar. L’arbre que tant havia aguantat, havia caigut i ja no quedaven maneres de continuar cuidant-lo.
- Haurem de deixar-lo morir – va dir una dona.
- No hi hauria una altre manera? - va murmurar silenciosament un nen que sempre havia anat a esmorzar amb l’arbre.
- Em sap greu, però no hi ha més remei. - va respondre la dona.
En aquell moment a tothom li va quedar clar que aquelles paraules serien les últimes i que aquella decisió seria la final.

I així va ser durant tots els darrers anys, però es diu que s’hi t’apropes a l’arbre i pares l’orella encara pots escoltar les pregàries d’aquella veu ja casi sense forces i que quan allò que està dintre de l’arbre ja no parli, l’arbre haurà arribat a la seva fi.

Zoé Aguilar, Alba Amatller, Sebas Muñoz, Pol Altimira, Riham Radi, Daniela Viveros
1r ESO C

Malediccions. La Torre de les Aigües

Fa molts i molts anys en una antiga Torre força destrossada, hi vivia una dona que  s’encarregava de repartir aigua i pluges a tot Palou. Tenia una filla molt guapa amb uns cabells llargs que enamorava tothom. Als afores hi havia un pagès que tenia un fill bojament enamorat d’aquella noia tan guapa. Un dia la va anar a veure amb l’excusa d’anar a buscar aigua, però en arribar només hi va trobar la seva mare. 

- Què hi fas aquí?- li va dir la dona.
- He vingut a veure la teva filla, de la qual estic bojament enamorat - li va contestar
- Si la vols veure hauràs de complir dos objectius. El primer, aconseguir una gota de cada riu de Catalunya i el segon, hauràs de fer caure l’om prohibit de Palou. Fent això aconseguiràs veure la meva filla i potser casar-te amb ella. Et sembla bé?
- Faré allò que sigui necessari per veure la seva filla i més si em dona el permís de casar-me amb ella - va dir convençut.


Al sortir va pensar que seria molt difícil aconseguir una gota de tots els rius de Catalunya i va tenir una idea. Va arribar a casa i va començar a retallar paper en forma de gotes i va posar-hi un nom d’un riu a cada gota. I es va presentar a la Torre per entregar-li les gotes. Ella el va mirar amb una cara d’estranyada.

- Ja tinc les gotes dels tots els rius de Catalunya. - li va dir el noi i li va entregar les gotes de paper amb el nom dels rius de Catalunya.

- Felicitats, ets molt intel·ligent però no et creguis que ja has guanyat, encara et falta un objectiu per assolir.

Ell, tot pensatiu, se'n va anar cap a casa pensant com podia tirar l’om de Palou al terra. Va preguntar a molta gent sobre aquell arbre i tothom li deia que la gent anava a demanar desitjos i que si el volia tirar al terra havia de trobar el seu cor, que era el seu punt feble.
Ell va pensar quina part podia ser el seu cor i li va preguntar al seu pare. El pare li va explicar la història d’aquell arbre i li va dir que tenia una arrel molt profunda, havia de trencar-la perquè caigués al terra. Va agafar una pala i es va dirigir cap a l’om, va estar tota la nit excavant fins que la va trobar, no li va costar distingir-la ja que era gran i formosa i estava ben arrelada. Amb un cop la va trencar i tot Palou es va despertar. Ell tot content va dirigir-se cap a la Torre i la dona li va concedir el desig de casar-se amb la seva filla. 

Aquesta és la història de la Torre de les Aigües i si no us ho creieu podeu anar-hi i veureu com l’om està caigut gràcies a aquell fill d’un pagès de Palou. Ara la gent que va a demanar desitjos a l’om, els hi concedeix o concedeix malediccions?


Núria Morè, Pol Gallego, Paula Corbinos, Ivan Cañizares
1r ESO C