dilluns, 25 de març del 2019

Tercera sessió



Tercera sessió

Filosofia Llul·liana

         15-03-2019


Avui hem seguit  buscant informació, encara que no ha sigut possible trobar-hi molta, ja que el wifi no anava bé. En aquesta sessió ens hem repartit la informació que ha de cercar cadascú, en el meu cas, m'ha tocat buscar quina és la relació que té Llull amb els secrets i també buscar informació dels franciscans i benedictins. He estat buscant però avui no he pogut treballar bé perquè he tingut el problema del wifi. Però he trobat que Llull va escriure un llibre sobre els secrets i que els franciscans i benedictins seguien una ordre, estaven sotmesos al poder de l'església, i normalment eren monjos o monjes,

Avui, he treballat, però no com m'agradaria perquè avui he estat una mica despistada però en general, la informació que havia de trobar la buscaré a casa perquè el wifi no va.



Segona sessió


Segona sessió

Filosofía Llul·liana

13-03-2019



En aquesta segona sessió hem creat el nostre prezzi. També hem començat a buscar una mica sobre els franciscans i benedictins, avui només hem dedicat la sessió per parlar de com podria ser el nostre article, el format, tipus de lletra, colors i el format. Els meus companys i jo hem après que els franciscans i els benedictins estaven relacionats amb l'església.

Benedictins








Franciscans

Primera sessió


 Primera sessió


 6-03-2019

Avui hem escollit el tema per poder començar a treballar, hem escollit el versicle del 8 de juny , i diu així:

"En els secrets de l'amic són revelats els secrets de l'amat, i en els secrets de l'amat són revelats els secrets de l'amic.




















En el nostre grup volem aprendre els secrets de la filosofia i com es relacionen amb els benedictins i els franciscans.

Avui m'he sentit emocionada perquè em començat un nou projecte, he pogut introduir-me en el món de Llull.

Finalment utilitzarem una presentació de Prezzi per dur a terme el nostre projecte.



dissabte, 2 de juny del 2018

L'arbre

Fa molt temps, en un caminet de Palou hi havia un arbre. Era preciós i gran i tothom qui passava per allà aprofitava per ruixar-lo. Cada cop es feia més gran i fort. La gent el cuidava molt ja que havia sobreviscut a tot, és per això que tothom se l’estimava.
Però una nit va haver una forta tempesta que va atemorir a tothom. Ningú es va atrevir a sortir de casa. Així que l’arbre es va quedar tot sol entre llamps i trons.

A la matinada següent quan el sol es va aixecar, una desgràcia va passar, l’arbre estava partit per la mitat amb un gran orifici a l’escorça. El pagès que sempre passava per regar-lo va tornar corrent assegurant que l’arbre estava endimoniat. El rumor es va estendre a la velocitat de la llum, tothom volia corroborar el rumor. Així que una matinada el poble va decidir enviar a un jove a aquell camí.
Quan el jove va arribar i es va apropar a l’arbre ,d’aquest va sortir una veu plena de rabia i histèria:
- Desgraciats! Mireu que m’heu fet! - Deia aquella veu. 
El jove no s’ho va pensar dues vegades i va sortir corrent.
Al arribar va confirmar el que tots esperaven. El rumor era cert, l’arbre tenia un dimoni dintre. Tots es van escandalitzar. L’arbre que tant havia aguantat, havia caigut i ja no quedaven maneres de continuar cuidant-lo.
- Haurem de deixar-lo morir – va dir una dona.
- No hi hauria una altre manera? - va murmurar silenciosament un nen que sempre havia anat a esmorzar amb l’arbre.
- Em sap greu, però no hi ha més remei. - va respondre la dona.
En aquell moment a tothom li va quedar clar que aquelles paraules serien les últimes i que aquella decisió seria la final.

I així va ser durant tots els darrers anys, però es diu que s’hi t’apropes a l’arbre i pares l’orella encara pots escoltar les pregàries d’aquella veu ja casi sense forces i que quan allò que està dintre de l’arbre ja no parli, l’arbre haurà arribat a la seva fi.

Zoé Aguilar, Alba Amatller, Sebas Muñoz, Pol Altimira, Riham Radi, Daniela Viveros
1r ESO C

Malediccions. La Torre de les Aigües

Fa molts i molts anys en una antiga Torre força destrossada, hi vivia una dona que  s’encarregava de repartir aigua i pluges a tot Palou. Tenia una filla molt guapa amb uns cabells llargs que enamorava tothom. Als afores hi havia un pagès que tenia un fill bojament enamorat d’aquella noia tan guapa. Un dia la va anar a veure amb l’excusa d’anar a buscar aigua, però en arribar només hi va trobar la seva mare. 

- Què hi fas aquí?- li va dir la dona.
- He vingut a veure la teva filla, de la qual estic bojament enamorat - li va contestar
- Si la vols veure hauràs de complir dos objectius. El primer, aconseguir una gota de cada riu de Catalunya i el segon, hauràs de fer caure l’om prohibit de Palou. Fent això aconseguiràs veure la meva filla i potser casar-te amb ella. Et sembla bé?
- Faré allò que sigui necessari per veure la seva filla i més si em dona el permís de casar-me amb ella - va dir convençut.


Al sortir va pensar que seria molt difícil aconseguir una gota de tots els rius de Catalunya i va tenir una idea. Va arribar a casa i va començar a retallar paper en forma de gotes i va posar-hi un nom d’un riu a cada gota. I es va presentar a la Torre per entregar-li les gotes. Ella el va mirar amb una cara d’estranyada.

- Ja tinc les gotes dels tots els rius de Catalunya. - li va dir el noi i li va entregar les gotes de paper amb el nom dels rius de Catalunya.

- Felicitats, ets molt intel·ligent però no et creguis que ja has guanyat, encara et falta un objectiu per assolir.

Ell, tot pensatiu, se'n va anar cap a casa pensant com podia tirar l’om de Palou al terra. Va preguntar a molta gent sobre aquell arbre i tothom li deia que la gent anava a demanar desitjos i que si el volia tirar al terra havia de trobar el seu cor, que era el seu punt feble.
Ell va pensar quina part podia ser el seu cor i li va preguntar al seu pare. El pare li va explicar la història d’aquell arbre i li va dir que tenia una arrel molt profunda, havia de trencar-la perquè caigués al terra. Va agafar una pala i es va dirigir cap a l’om, va estar tota la nit excavant fins que la va trobar, no li va costar distingir-la ja que era gran i formosa i estava ben arrelada. Amb un cop la va trencar i tot Palou es va despertar. Ell tot content va dirigir-se cap a la Torre i la dona li va concedir el desig de casar-se amb la seva filla. 

Aquesta és la història de la Torre de les Aigües i si no us ho creieu podeu anar-hi i veureu com l’om està caigut gràcies a aquell fill d’un pagès de Palou. Ara la gent que va a demanar desitjos a l’om, els hi concedeix o concedeix malediccions?


Núria Morè, Pol Gallego, Paula Corbinos, Ivan Cañizares
1r ESO C

L’intercanvi

Hi havia una vegada un nen molt peculiar que es deia Carles, no era un mag, no era un bruixot però tenia un gran poder, podia transportar-se d'un lloc a un altre, el Carles no es conformava amb   això, sempre volia més. En aquell temps la parròquia de Sant Julià era una església d'estil gòtic amb una elegant porta blava on al costat hi havia un gran cementiri amb varietats de flors de diversos colors: groc, vermell, lila…

 La gent de Palou deia que estava construïda d'alt la casa d'una bruixa i que si a mitjanit estaves per allà podies arribar a veure-la, el Carles amb tota la seva valentia va anar a l'església per comprovar aixo que deian, ell no creia pas en això, deia que eren historietes barates. passant per alla  ES VA TROVAR amb una vella, el primer que va pensar es que era una vella d'aquelles que et donen caramels com l'àvia però després es va donar compte que era una bruixa. 

Finalment la bruixa se li va apropar i com ella ja sabia que ell estava interessat en tenir més poders li va fer una proposta: 

-Si em dones la teva joventut et donaré tot el poder que vulguis.- ~Va dir la bruixa interessada.

Però com tots ja sabem no ens podem refiar gaire de persones estranyes i menys d’una bruixa. En Carles va respondre:

-Es clar que accepto, aquesta es la millor proposta que m’han fet mai-Va respondre el Carles amb un somriure a la cara.

Van entrar a la parròquia per fer l’intercanbi i quan van entrar mai es va saber més d’en Carles.

Seikhou Konte, Forangel Morillo, Jalila El Ouadi, Adam Moussaoui 
1r eso A

La Pedra de l’Encant

Fa molt de temps a Granollers van aparèixer unes bruixes per tota la ciutat. Aquestes bruixes eren dolentes i molt guapes. Aquestes dones feien moltes malifetes per això l’alcalde de Granollers va decidir juntament amb els ciutadans, exterminar totes les bruixes de la ciutat.

Jalal- Nois, que no us heu adonat que diuen que aquesta pedra estava encantada! Quan l’alcalde va saber que hi havia bruixes a la ciutat, va agafar totes les dones guapes i les va lligar a una pedra per tirar-les al riu.

Anuar- Tens raó. Diuen que si aquella persona no s’ofegava la treien de l’aigua i la executaven per tenir tractes amb el diable i que si s’ofegava la condemnaven per bruixa, la treien de l’aigua i la cremaven a la foguera.

Hamady- I perquè es això nois?

Anuar- No ho se, la veritat és que això m’acaba de posar nerviós!

Jalal- A mi també!!!

Hamady Gassama, Anuar Mazgouti, Jalal El Ouadi
1r ESO B