dissabte, 25 de maig del 2019

Sessió 3 La jota, Les nyacres i els Garrotins



17-05-2019


Jotes, Nyacres i Garrotins

Avui en aquesta classe hem fet grups per treballar, hem escoltat les cançons i hem intentat desxifrar la lletra de cadascuna. La Emma i jo hem fet la lletra dels garrotins, les nyacres l'han fet la Nerea i la Rebeca, finalment les jotes la hem fet totes. Jo he après com són les lletres i més o menys com són les estructures.

Avui no ha sigut una classe molt teorica, si no que ha sigut més lliure però més calmada. L'ultim que hem fet a aquesta sessió es fer grups d'experts un cadascú s'especialitzarà en un tema.

https://youtu.be/AsNPOJBO2yk

https://youtu.be/hqpr4YXQxU0

https://youtu.be/NvXF4_F94dg

dimecres, 22 de maig del 2019

10/5

SESSIÓ 1

 En la sessió d'avui em començat el nou projete de català, parlarem de les jotes, garrotins i nyacres. Avui hem vist un video en el que sortien una coia de nois que volien aprendre a glosar. Durant el video apareixen diferents glosadors els quals van cantant i improvitzant. També podem veure com els nois van aprenent i es van familiaritzant amb els tres tipus de glosa. 

Al acabar vam escriure els pros i contres del projecte; el que voliem aprendre i el que ens costaria respectivament.

Resultat d'imatges de glosadors

dissabte, 11 de maig del 2019

Sessió 1 La mètrica i la rima



Català
8-05-2019

La mètrica i la rima

Avui el Pol i jo hem començat a fer les activitats de la mètrica i la rima, ell ha fet 2 activitats i jo altres 2. Mai havia treballat amb ell, i en aquesta sessió ha sigut la primera vegada. Jo pensava que treballaria poc, però quan s'ha posat, ha treballat bé, i entre els dos hem acabat les activitats.

En una activitat no ens posàvem d'acord, perquè ell deia una cosa i jo un altre, i ha sigut molt divertit perquè finalment no era cap del que havíem dit.

Jo en aquesta classe he après que és la mètrica, la rima i els tipus de versos. Això abans no ho havia escoltat mai (bueno crec).

Ara sé una mica més, he de dir que en aquesta classe he entès tot, perquè la vegada que no hi estaves, no vaig entendre quasi res, però en aquesta sessió l'Adelaida ens ha ajudat molt.

Quan he començat a fer els exercicis no sabia distingir la rima i la mètrica, però després tu ho has explicat i m'ha quedat clar. Jo avui em posaria un 8 perquè crec que la classe ha anat bé, he treballat molt a gust amb el Pol i ens ho hem passat bé.








Sessió 2 Figures literàries


Català
10-5-2019

Figures literàries



En aquesta sessió he treballat amb l'Iker, ja que el Pol era a korfball. Jo crec que els dos hem treballat per igual i ens hem ajudat molt.

Avui hem treballat molt bé, ens ha donat temps d'acabar 2 activitats de 3.

Jo en aquesta sessió he après que són les anàfores, el polisíndeton i l'encavallament.

Les anàfores són els trossos o paraules que es repeteixen, l'encavallament és quan d'un vers a altre no hi ha cap signe de puntuació i el polisíndeton són les conjuncions. Avui també he après la paronomàsia i l'al·literació.

Encara que he entès tota l'explicació, a vegades als exercicis no sabia identificar-ho, però al final m'he ensortit.

Jo en aquesta classe em posaria un 8 perquè he acabat quasi totes les activitats i perquè he après coses noves que abans no sabia.










dijous, 11 d’abril del 2019

Quarta sessió



Filosofia Llul·liana

     
     10-4-2019



Avui hem tingut mitja hora per poder fer el nostre treball. La Sara i jo em trobat molts articles sobre Llull, i del llibre Amic e amat. Amb aquesta informació hem començat a fer un escrit de les idees claus que ens semblaven interessants.

En aquesta sessió, he après que aquest llibre forma part de Blanquerna. Blanquerna és un llibre que està escrit en 5 parts, aquests parlen de la religió, del matrimoni, del clergat, del papat, i de la vida contemplativa. També he après que amic e amat es un llibre que està relacionat amb la vida medieval, la mística i la filosofia. Encara no sé quina és la finalitat del nostre versicle perquè encara no sé ven bé que vol dir, però tampoc ho em trobat.

Avui només hem treballat la Sara i jo, ja que la Laia era al taller de Fake News i en Dani i l'Emma estaven jugant tota l'estona, han estat xerrant tota l'hora, encara que l'Emma a vegades es concentrava pel que havia de fer però després es tornava a distreure.

Jo crec que avui en mereixo un 8, ja que avui he treballat molt i també he après moltíssim sobre Llull i amic e amat.



Amic e amat
Blanquerna

diumenge, 7 d’abril del 2019

Text argumentatiu




Text argumentatiu: EN RASCLET, Ocell de Foc


7-04-2019

Avui faig l'entrada de la setmanes que hem estat amb les dues Sares.
Aquesta activitat com van dir les Sares, l'havíem de fer en poc temps, ja que amb les sortides i activitats que hem dut a terme, no hem pogut fer les classes normals. Però, jo crec que encara que aquest període de temps hagi sigut curt, he aprés molt per exemple, jo he après com es fa un text argumentatiu i les seves parts, també he après a fer d'advocat i a tractar als altres de vos

En el meu grup, la classe que van deixar les Sares per treballar, vam posar-nos d'acord per dir qui feia cada cosa. A la  classe no vam poder acabar, així que aquella mateixa tarda ens vam connectar pel drive i vam acabar la feina. A mi m'ha agradat molt treballar amb la Camila, Rebeca i Iria perquè ens hem entès molt bé i hem pogut dur a terme una bona feina.

Jo crec que aquesta feina no és de 10 però pot ser que de 8 sí. L'inconvenient ha sigut la falta de temps però. Per cert,jo crec que la presa alguna vegada va bé per posar-nos les piles i no deixar-ho tot per l'últim moment.


dilluns, 25 de març del 2019

Tercera sessió



Tercera sessió

Filosofia Llul·liana

         15-03-2019


Avui hem seguit  buscant informació, encara que no ha sigut possible trobar-hi molta, ja que el wifi no anava bé. En aquesta sessió ens hem repartit la informació que ha de cercar cadascú, en el meu cas, m'ha tocat buscar quina és la relació que té Llull amb els secrets i també buscar informació dels franciscans i benedictins. He estat buscant però avui no he pogut treballar bé perquè he tingut el problema del wifi. Però he trobat que Llull va escriure un llibre sobre els secrets i que els franciscans i benedictins seguien una ordre, estaven sotmesos al poder de l'església, i normalment eren monjos o monjes,

Avui, he treballat, però no com m'agradaria perquè avui he estat una mica despistada però en general, la informació que havia de trobar la buscaré a casa perquè el wifi no va.